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50% 취소 수수료 없이 서비스 구독을 해지했습니다.

상담원과의 상담 대화 전문을 아래에 게시해 놓았습니다. 필요하신 분은 꼭! 참고하세요

 

포토샵을 좀 배워볼까 해서 한달에 월 11,000원 플랜으로 포토그래피 플랜(20GB)구매를 했습니다.

구매 후 별로 사용하지 않아서 17일 정도 되었을때 취소를 하려하니 웬걸....???

2주(14일)가 지났기 때문에 취소 수수료가 60,500원이 발생한다는 겁니다.

구독하는 시점에는 연간 플랜이였던것을 몰랐던 것이죠.

 

 

사용하지도 않았는데 6개월치 돈을 내라니...

돈이 너무 아까워 인터넷을 검색해보니 상담원과 대화를 하면 해결될 수 도 있다는 정보를 얻어 바로 상담원과의 대화를 시도했습니다. 처음에는 챗봇과 연결되고 나서 간단하게 몇마디 주고 받고 상담원 연결을 요청했습니다.

제가 사용한 전략은 "나는 절대 가난하다" 전략!!

 

  상담원과의 대화록

 

[등장인물]

챗봇 : Chat bot

나 : Me

상담원  : Adobe

 

-------------- 챗봇과의 대화 --------------
# 형식적인 응대
Me : I want to cancel my plan with no cancellation fee.
Chat bot : Hi OOOOO, I'm the Adobe Virtual Assistant. How can I help you?
Chat bot : You want to cancel your plan. Is that right?
Me : Yes

 

# 정상적인 취소 절차

Chat bot : Cancel your Photography plan (20GB) plan at account.adobe.com/plans/1A1A1A1A1A1A1A1AFF11/cancel-plan?sa_src=singlePlan 
Chat bot : We'll send a confirmation email when you complete the process.
Chat bot : You can also watch a short video that'll show you how to cancel at adobe.com/go/cancel
Were you successful?
Me : No (응 안해)

 

# 상담원 연결 요청 및 취소 이유 물어봄

Chat bot : Since that didn't seem to help, are you interested in learning more about refunds, cancellation policies and fees?
Me : No, chat with an agent (상담원 불러)
Chat bot : To get you to the right agent faster, please tell me more about why you are canceling.
Me : Something else
Chat bot : Ok. I'll connect you to an agent who can pick up where we've left off.
Chat bot : We'll connect you with an agent as soon as possible. For a faster resolution, please tell us how we can help you today. You are now connected to A, who is reviewing your account. If you need to share sensitive information, such as credit card number, please wait for your agent to give you steps to share it securely.

-------------- 상담원 연결 됨 --------------

 

# 취소 요청
Me : I want to cancel my plan with no cancellation fee.
Adobe : Hello, I'd be happy to help you today, let me first pull up your account information and access your details.
Me : okay

 

# 가난 전략 시전
Adobe : Thank you for your patience. I can see there is an active subscription Photography plan (20GB) Can I know the reason for the cancellation?
Me : I have no money in my bank account. that is a reason

 

# 가난을 이해한다면서 다른 플랜 제시1
Adobe : I do feel the situation you must be in and I will surely find the solution which is suitable as per the plan tenure and the cancellation reason you have shared with me. Please stay connected...
Adobe : As you are our valued Customer, I can add 3 free months on the existing subscription of Photography plan (20GB).
If you accept the offer, you will not be paying for the next 3 months and you can still use the service. you will be completing the tenure without having to pay for 3 months of the term. you will be making a big save (With 3 free months, you will be saving 33000 KRW during the term) Shall I proceed with applying 3 free months on the subscription?

 

# (나) 응 안해 가난하니 그냥 취소해줘

Me : It's a great offer but I have no money to live. I really appreciate if you cancel my plan with no cancellation fee. Could you do that please?

 

# 가난을 이해한다고 하면서 역시나 다른 플랜 제시2
Adobe : I understand that you are not able to pay for the services, since the subscription is bound by an annual commitment, any cancellation at this point of time would attract an early termination fee which on your account stands at KRW 60,500.00. Considering this I am helping you with the 3 months free credit days so that you can have access to the subscription without paying for the subscription. Please let me know, how would you like to proceed?
Me : So you mean that There is no chance to cancel with no cancellation fee. I can use 3 month service for free and after that, I pay another 9 month Am I understand correctly?
Adobe : I am just informing you that there will be an early termination fees, I can offer you a discounted price of  11000/month for the next year and a free credit of 90 days on your new subscription after the first payment (2nd, 3rd and 4th months will be free). With this discounted offer, you will be paying for the complete year instead of the standard price of 11000 with a combined saving. How does that sound to you?

 

# (나) 취소 수수료 없이 재차 구독 취소 요구2

Me : Yes I got it. and I understand there will be an early termination fees. but Can I cancel my plan with no early termination fees please?

 

# 알았다 취소해줄께
Adobe : I understand your concern, I will go ahead and cancel the subscription also waive the cancelation charges , Please stay connected.
Me : Thank You Sooooooo much!! : )

Adobe :  I have successfully cancelled the subscription and also waived the charges, Is there anything else I can help you with? Thank you, for allowing us the time to share the exclusive offers available on your account. As per your decision, we have cancelled the Photography plan 20 GB. Thank you for being our customer and allowing us the opportunity to serve you. We hope you will consider us as your creative partner in any future ventures.
Me : No It's Perfect. Thank you so much. Have a wonderful day!

Adobe : Happy to help. You may receive an email with a survey link. Please take a moment to rate your experience and help us improve. Thanks!

 

 

이렇게 하니 50% 취소 수수료 없이 무료로 취소를 할 수 있었고 서비스가 바로 끝나는게 아니라 남은 한달 기간까지 서비스를 이용할 수 있습니다.

여러분도 꼭 위 글 참고 하셔서 상담원과 원만하게 잘 타협하시길 바라겠습니다 : )

 

<취소 인증샷>

 

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